Hovedpine. Svimmelhed. Kæbe gener.

Hovedpine

Der findes mange forskellige typer af hovedpine. ​Hovedpine er ikke i sig selv en sygdom, men et symptom på, at noget er galt. 80% af alle hovedpiner stammer fra nakken og er ofte forårsaget af dårlige eller ensartede arbejdsstillinger. Det er vigtigt at man ikke blot accepterer tilbagevendende hovedpine eller prøver at dæmpe symptomerne med håndkøbsmedicin, men at årsagen identificeres og behandles.

Det første en kiropraktor gør, inden der besluttes, om man kan hjælpe en patient med hovedpine er, at undersøge om der er andre og måske alvorlige årsager til hovedpinen. Er der ikke det og kan kiropraktoren sætte hovedpinen i forbindelse med led- eller muskelproblemer, kan man gøre noget ved den.

Svimmelhed

Mange faktorer kan udløse svimmelhed alt fra væske- eller søvnmangel til mere alvorlige faktorer så som forhøjet blodtryk eller en blodprop. Kiropraktik kommer ind i billedet da vores balance evne bl.a. primært reguleres fra de øverste led i nakken, men også kæbe, bækken og fødder. Svimmelhed kan desuden være udløst fra det indre øre hvor små krystaller i ligevægtsorganet – øresten – kan give voldsomme svimmelhedsanfald i forbindelse med bevægelser af hovedet. Spørg din kiropraktor til råds.

Kæbe

Når vi taler og tygger, er der konstant bevægelse i vores kæbeled. Herudover belaster mange deres kæbeled ved konstant at tygge sammen eller skære tænder om natten. Hvis kæbeleddene ikke får ro kan det ikke alene medføre smerter i kæbeleddene men også give hovedpine, ansigtssmerter og svimmelhed. En kiropraktor kan vurdere om dine kæbeled bevæger sig rigtigt, bedre funktionen og vejlede.

KONTAKTFORMULAREN.

Vi indhenter følgende persondata
. Vi bruger kontaktinformationerne i forhold til tidsbestilling og afbud.
Mailen vil blive slettet så snart vi har besvaret din mail.
De inhentede oplysninger bliver ikke brugt til andre formål.

Hvis din henvendelse er rettet mod helbredsoplysninger i forbindelse med behandling. Vil relevante data blive journalført, før mail slettes. Helbredsoplysningerne bruges i forbindelse med behandling. Alle data skal opbevares i minimum 10 år jf. bekendtgørelse af lov om autorisation af sundhedspersoner og om sundhedsfaglig virksomhed kap 6 §21 og §25 fra Styrelsen for Patientsikkerhed.

Oplysningerne vil kun blive udvekslet med 3. part (egen læge eller hospital) med skriftligt samtykke fra dig